۳۱ خرداد ۱۳۹۰، ۹:۵۶

تقوی:

سالانه 660 هزار تن انواع آبزیان در کشور تولید می شود

سالانه 660 هزار تن انواع آبزیان در کشور تولید می شود

بوشهر - خبرگزاری مهر: سرپرست شیلات ایران گفت: سالانه 660 هزار تن انواع آبزیان در کشور تولید و عرضه بازار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امین الله تقوی دوشنبه شب در مراسم بهسازی و توسعه اسکله صیادی جفره بوشهر اظهارداشت: از این میزان 413 هزار تن از طریق صید دریایی و 250 هزار تن دیگر از طریق پرورش در مزارع به دست می آید.

وی با بیان اینکه پارسال 16 بندر صیادر در کشور ساخته شده است، گفت: هم اکنون 25 بندر با سرمایه گذاری 260 میلیارد ریال در کشور در دست ساخت است.

تقوی جایگاه استان بوشهر را در تولید میگوی پرورشی حائز اهمیت دانست و گفت: پارسال شش هزار و 200 تن میگو از سطح دو هزار و 600 هکتار مزرعه پرورشی برداشت شد که در استان بوشهر به عنوان اولین تولیدکننده میگوی پرورشی سه هزار و 200 تن میگو تولید شد.

سرپرست شیلات ایران اظهارداشت: هم اینک 180هزار شغل در کشور در زمینه صید و صیادی ایجاد شده که از این تعداد 140هزار شغل در بندرهای استانهای جنوبی است.

تقوی بر ضرورت کمک صیادان به شیلات در حفظ ذخایر دریا و مشارکت آنان در مدیریت صید تاکید کرد و افزود: تنها با مشارکت صیادان است که می توان از ذخایر آبزیان محافظت کرد و در صورتیکه این مشارکت نباشد هرچقدر در یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هزینه کنیم به نتیجه نخواهیم رسید.

استاندار بوشهر نیزگفت: بیش از یک چهارم جمعیت استان از طریق صیادی و آبزی پروری امرار معاش می کنند.

محمد حسین جهانبخش میزان فعالیتهای عمرانی در استان را خوب ارزیابی کرد و افزود: استان از نظر اعتبارات تملک دارایی در رتبه پنجم قرار دارد.

کد خبر 1340022

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha